Dagsorden 07. juli 2007
Dagsorden og Referat d. 07.07.2007

Stiftende Generalforsamling:

Den stiftende generalforsamling af vinforeningen blev afholdt i Skagen d.070707 kl. 19.00, heraf navnet på foreningen. Den selvbestaltede formand havde på forhånd indkaldt til mødet, som var berammet til at vare i 7 min, men på grund af megen uro i forsamlingen, var det ikke muligt at holde tidsrammen, hvilket formanden har taget til efterretning… Der er blevet indkøbt en klokke, som formanden flittigt vil benytte i fremtiden, under møderne.

Det skal nævnes, at der var en del punkter til afstemning (ikke til debat), formanden så sig derfor nødsaget til at træffe en hurtig beslutning vedr. afstemninger, dette være sig gældende på den stiftende generalforsamling og på alle fremtidige møder. Beslutningen lyder som følger: hvert menig medlem af bestyrelsen har naturligvis én stemme, formanden besidder 5 stemmer, det vil sige i tilfælde af stemmelighed er det formandens stemme, der er afgørende.

Nu til mødereferat fra den stiftende generalforsamling, dagsorden som følger:

Punkt 1: Forslag om hjemmeside

ad 1: Alle var enige om at foreningen skulle have sin egen hjemmeside, Reno meldte sig prompte og blev dermed valgt, som webbmaster. Foreningen og hjemmesiden måtte jo have et navn og hvad var mere oplagt end Vinforeningen af 070707, Reno foreslog desuden at foreningen får egen mailadresse, dette overvejes.

Punkt 2: Generalforsamling

ad 2: Det blev foreslået, at der afholdes 3 årlige bestyrelsesmøder. Det første hos Annette og Reno d.6/10 2007.

Punkt 3: Vine på druer?

ad 3: Naturligvis og gerne hjemmeavl

Punkt 4: Påklædning til møder i foreningen?

ad 4: Fint hvis ikke andet er påkrævet ellers pæn-pæn

Punkt 5: Spilleregler for foreningen (vedtagelser)

ad 5: Hvor ofte: hvert kvartal + generalforsamling Alkoholfri vin? NEJ temaer, land, distrikt osv.: værterne bestemmer tid? ??? året rundt på Weber? : JA

Punkt 6: Udflugt 2008?

ad 6: Aftales på førstkommende bestyrelsesmøde (Calles vinlager er foreslået)

Punkt 7: Kontingent?

ad 7: ja, 500kr pr. par pr møde. Jette vælges samtidig til kasser og investor. Der overvejes kortvarigt, om der er andre poster der skal besættes, men nej Annette besidder alle andre poster og kompetencer.

Punkt 8: Er der behov for sponsorer?

ad 8: Her måtte formanden så desværre afgive to af sine hverv, idet Erik blev foreslået til at opsøge sponsorer, det skal noteres at formanden har høje forventninger…. Kurt påtog sig hvervet som foundraisor, her forventes ligeledes en del…..

Punkt 9: Foreningen formål?

ad 9: Dette punkt fik virkelig folk op af stolene, det kom meget hurtigt og meget flydende: DEN GODE VINS FREMME; SØGE OG FINDE DEN ULTIMATIVE VIN der var dog et enkelt medlem, der mente at det også var noget med at udrydde rævepis og dårlig vin, denne udtalelse står dog for medlemmets egen regning, da foreningen ikke ønsker at udtrykke sig så markant udadtil

Punkt 10: Merchandice?

ad 10: der fremkom forslag om, at foreningen på et tidspunkt fandt deres eget logo el.lign. Reno ville vistnok forsøge at fremskaffe glas, T-shirt mm. Vi venter spændt…..

Punkt 11: evt.